Бяширов
Мирнамик Миряhмядаьа
оьлу
Физ.рий.е.н.,
Лянкяран
Дювлят
Университети
Тящсилдя
няалиййятлярин гиймятляндирилмяси:
ПРОблемляр вя
персрективляр
Мцасир инсан- дягиг гярарлар чыхармаг цчцн ящямиййятли дяряжядя интеллектуал эцж вя йцксяк пешякарлыг тяляб олунан мцхтялиф щяйат вя иш шяраитиндя йашайыр, фяалиййят эюстярир. Чятинляшян сосиал-игтисади просесляр, шиддятлянян информасийа сели, онларын анализи цчцн вахтын чатышмазлыьы, рягабят вя агрессивлик - бцтцн бунлар тящсил мцяссисяляринин мязунларыны бюйцк тялябкарлыьын гаршысында гойур. Бу сябябдян тящсил сащясиндя чалышанларын гаршысында тядрисин кейфиййятинин йцксялдилмяси, онун реал щяйаты факторлара уйьунлашмасыны тямин етмяк биринжи мясяля кими дурур. Бу да илк нювбядя тящсилдя фяалиййятин гиймятляндирилмясинин методолоэийа вя принсипляринин йенидян ишлянмясини тяляб едир. Проблем, тящсилин мягсядляри иля онун ялдя олунан тядрис нятижяляринин уйьунлашмасыны тапмагда олан чятинликлярдир. Тящсилин мягсядляринин цмуми абстракт формада верилмясиня бахмайараг, тядрисин нятижяляринин гиймятляндирилмяси чох дар, конкрет локал бир сявиййядя апарылыр. Беля чыхыр ки, конкрет гиймятляндирилмя шяраитиндя тядрисин сон мягсядляри иля тядрисин нятижяляри мцхтялиф сфераларда йерляшир. Мягсяд- интеграл формада, цмуми критерийаларла, нятижяляр ися конкрет биликляр, бажарыглар, вярдишляр формасында, диференсиал шякилдя тяляб олунур.
Гиймятляндирилмяни
еффектив вя
дягиг критерийаларла
апармаг цчцн
мягсяд вя
нятижяляр
ейни бир
сявиййядя,
ейни дилдя,
ейни анлайыш
вя
терминлярля
верилмялидир:
-
мцасир
дюврдя
биликлярин
мянимсянилмяси
харектери
орта
ясрлярядяк
давам едян формада
фярглянир.
Щазырда
инсан
биликлярин
мцяййян,
бялкядя
ящямиййятли
щиссясинин
расионал
тящсил
системиндя
ялдя етмир. Онун
мцкяммялляшмяси
тякжя тящсил
системи иля
дейил,
кцтляви
коммуникасийа
васитяляри
иля баш
верир.
-
Артан
техники эцж
вя
жямиййятин
енеръи тящжизаты
тящсилдя
технократизмя
мейли артмыш,
аьырлыг
мяркязи
шяхсиййятин
функсионал
харектеристикаларына
тяряф сцрцшмцш
вя тящсилдя
щармонийаны
дяйишмишдир.
-
Ижтимаи
щяйатда вя
тящсил
сащясиндя
интенсив
компутерляшмя
иля баьлы
олараг педагогун
вязиййяти,
мювгейи
кейфиййятжя
ясаслы
дяйишмишдир.
Щазырда ня
али мякияб
профессору,
ня орта
мяктябин
габагжыл
мцяллими
биликлярин
«юн щядди» ола
билмир, елмин
садяляшмиш
формасы кими
тяртиб олан
тядрис
фянляри юз
эерилийини
нцмайиш етдирир.
Педагоглар
жямиййяти
беля йени биликлярин
дашыйыжысы
ола билмир.
Эцжлц компутер
системляриня,
бейнялхалг
нете дахил
олараг
шяхсиййят юз
йарадыжылыьынын
йени перспективлярини
цзя чыхарыр.
Кичик бир
яняняви дярслик
тящсил
проблеми
йарадыр.
Компцтер тящсил
системиндян
гопан
индивид цчцн
бу реалдыр.
Мцяллмин ролу да дяйишмишдир. Мцяллим яввял информасийа йыьымыны тяшкил едян вя йайан васитячи ролуну ижра едирся, щазырда бу, ясас мягсяди шаэирдлярин ягли активлийини идаря етмяк вя онун нятижялярини нязарятдя сахлайан бир гола чеврилир.
Бцтцн
бунлар
тящсил
системиндя
тядрис просесинин
йенидян
тяшкилини,
биликлярин верилмяси,
йохланмасы
вя буна
нязарятин йени
механизминин
ишлянмясини
тяляб едир.
Биликлярин
йохланмасы
вя
гиймятляндирилмяси
иля ялагядар
харижи юлкя
тящсил мцяссисяляринин
практикасыны
нязяря алараг
ашаьыдакы
тенденсийалары
фяргляндирмяк
мцмкцндцр.
1.
Биликлярин
йазылы
формада
гиймятляндирилмясинин
шифащи
формада
цстцнлцйц,
шифащи
имтащан
бцтцн
цстцнлцкляри
иля бярабяр,
ойективлийи
вя гиймятляндирилмянин
дайаныглыьыны
ашаьы салан бир
сыра
гцсурлара
маликдир.
Шифащи имтащанда
шаэирд вя
тялябялярин
имтащангабабы
стресс
вязиййяти
даща чох
олур. Имтащан
едянин
субйектизми
цчцн даща чох
шяраит
йараныр,
симпатийа,
антипатийа,
тялябяни
мцхтялиф
сябябляря
эюря
жязаландырмаг
имканлары
вардыр. Мцшащидяляр
эюстярир ки,
имтащанын
икинжи
йарысында
имтащан едян
артыг
щювсялядян
чыхыр вя
гиймятляндирмядя
сящвляря йол верир.
Шифащи
имтащан
йазылы «из»
гоймур вя
мцбащисяли щалларда
проблемляр
йарадыр.
Вахтын сямяряли
тяшкил
олунмадыьы
щалда
мцяллимляр конкрет
олмайан
суаллар
тяклиф едир
вя с. Тящсилин
айры-айры
пилляриндя
аттестасийаларын
минимума
ендирилмяси,
ейни бир формада
апарылмасы
тяшкил
едилмялидир.
2.
Семестр
ярзиндя
тялябянин
фяалиййяти
кянарда
галыр,
лабораторийа
ишлямяйян,
коллеквиум
вермяйян,
галибляри
олан
тялябялярдян
йцксяк
гиймят
аланлар олур.
Тялябянин
жари вя
имтащан
няалиййятляри
топланмалы,
цмуми нятижя
чыхарылмалыдыр.
3.
Тящсилдя
мцвяффягиййятин
ясас
эюстярижиси
кими
индивидуал
рейтингдян
истифадя олунмалыдыр.
Бу тящсилдя
йарыш мягамы
доьурур,
ящямиййятлидир.
4.
Компцтер
йохлама
цсулундан
истифадя олнмасы
мягсядяуйьундур.
5.
Чох
баллыг
системиндян
истифадя
едилмяси,
гиймятляндирмядя
диференсасийа
имканларыны
эенишляндирир.
Мцасир
дюврдя
тящсил
системиндя
тящсилин
кейфиййятиня
нязарят вя
онун идаря
олунмасы
башлыжа амил
олараг
галыр.
Тящсилин бу
вя йа диэяр
компонетлярини
йох, онларын
хассяляринин
нормалара,
стандартлара
уйьунлуьунун
идаря
олунмасы
важиб шяртлярдяндир.
Тящсилдя
кейфиййят
щансыса стандартлара
уйьунлуг,
кейфиййятин
идаря олунмасы
ися –
системин, щяр
щансы
стандарта эятирилмяси
просесидир.
Стандартлары
тяйин етмяк,
щазырламаг
кифайят
дейил, ясас
проблем онун
йериня
йетирилмясини
тямин
етмякдир.
Тящсилин
мцхтялиф
пилляриндя
биликлярин
йохланылмасы
вя
гиймятляндирилмясиня
тятбиг
олунан
мцхтялиф
цсулларын
ейни вахтда
апарылмасы
билийи
йохланан
шяхсляр гаршысында,
билийини
нцмайиш
етдирмяк цчцн
щансы
гиймятляндирмя
методунун
ялверишли
олдуьуну
сечмяк имканы
йарадыр ки,
бу да
биликляря
йийялянмяк
истигамятиндя
дейил,
аттестасийа
методларынын
зяиф
тяряфини
ахтармаьа
мейли артырыр.
Бцтцн
бунлар
тящсил
гаршысында
гойулан мягсядляри
даща
мцкяммял
арашдырмаьы,
тящсил стандартларынын
коррективлийинин
мцасир дювря
уйьунлуьуну,
биликлярин
верилмясиндя
вя
гиймятляндирилмясиндя
проблемляри
ейни сферада
бахылмасыны
тяляб едир.